Digital marknadsföring för föreningar

07.03.2021 kl. 09:32
Har din förening behov av att göra upp en hållbar strategi för digital marknadsföring? Projektet Museilotsen kan i samarbete med Yrkesakademin erbjuda utbildningen Digital marknadsföring för föreningar, en examensdel inom merkonomlinjen vid Yrkesakademin.

Nu har du chansen att förkovra dig själv och samtidigt göra en konkret insats som föreningen kommer att ha nytta av en lång tid framöver!

Utbildningen består av tre föreläsningar (online), och däremellan arbetar man med olika uppgifter relaterade till den egna föreningen. 

Den första föreläsningen ordnas 7.4 kl. 17-19 och är öppen för alla, så den kan man alltså delta i även om man inte tänker avlägga de övriga delarna.

Föreläsningen är översiktlig och behandlar hur du:

  • Effektivt når och kommunicerar med din målgrupp i sociala medier 
  • Producerar engagerande innehåll 
  • Skapar en tydlig grafisk profil 
  • Lär dig de sociala mediernas olika funktioner 
  • Integrerar arbetet med sociala medier i den dagliga verksamheten

Den som vill gå hela utbildningen kommer att arbeta mer ingående med de ovanstående delarna under utbildningens gång.

Du deltar i tre föreläsningstillfällen online och jobbar däremellan med handledda självstudier. Utbildningen genomförs som en delexamen inom merkonomlinjen och pågår ca tre månader. Kan avläggas på läroavtal.

Tidtabell: Torsdagar 7 april, 5 maj och 2 juni kl. 17.00-19.00 via Teams.

Frågor och anmälningar riktas till Cecilia Yrttiaho, lärare i affärsverksamhet vid Yrkesakademin på cecilia.yrttiaho@yrkesakademin.fi eller tfn. 050 408 8347.

 

SÖU